Klacht indienen
Bent u niet tevreden over hoe de gemeente u heeft behandeld? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord hebt gekregen op een brief of e-mail? Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is geweest? Dan kunt u een klacht indienen over deze persoon.
Wat u moet weten
- uw klacht mag niet anoniem zijn
- uw klacht mag niet discriminerend zijn
We hebben in ieder geval nodig:
- uw naam en adres
- uw telefoonnummer en e-mailadres
- uw klacht
- uitleg over uw klacht
- uw handtekening
U kunt uw klacht via het online formulier, schriftelijk of per e-mail indienen bij de gemeente. U kunt uw brief sturen naar:
Gemeente Zoeterwoude
Postbus 34
2380 AA Zoeterwoude
gemeente@zoeterwoude.nl
Wat gebeurt er met uw klacht
- de gemeente beoordeelt uw klacht vertrouwelijk
- het is mogelijk dat u uw klacht mondeling moet toelichten
- u krijgt bericht met de beslissing over uw klacht
Niet eens met de behandeling van uw klacht
Bent u het niet eens met de beslissing of met de manier waarop uw klacht is behandeld? Dan kunt u terecht bij de Nationale Ombudsman.
Niet eens met een besluit van de gemeente
Dan kunt u geen klacht indienen. Wel kunt u bezwaar maken of beroep indienen.
Klacht over buurt
Heeft u een klacht of tip over uw buurt? Is de verlichting in uw straat kapot? Last van illegale dump van afval, een verstopte riolering of losse stoeptegel? Bel ons op 071-580 6300.