Op 4 juli start Nanne Kramer als interim gemeentesecretaris/algemeen directeur van de gemeente Zoeterwoude. Het college heeft dit besluit afgelopen dinsdag 27 juni in het collegeoverleg genomen.

Hij neemt daarmee de taken over van Anne de Baat die de functie van gemeentesecretaris de afgelopen maanden tijdelijk heeft waargenomen.

“Per 1 augustus aanstaande staat de vacature van gemeentesecretaris open. De waarnemend gemeentesecretaris heeft aangegeven niet beschikbaar te zijn hiervoor. Daarom heeft het college gekozen om de functie eerst interim te vervullen. Op de agenda staat een aantal grotere opgaven voor de komende periode. Bijvoorbeeld op het gebied van bouwen en wonen, maar ook voor het sociale domein. Dat vraagt om continuïteit die met de komst van een interim gemeentesecretaris geboden wordt. Het is prettig voor de gemeente en voor de organisatie dat Kramer zijn ruime ervaring en kennis in de komende periode gaat inzetten.” licht burgemeester Fred van Trigt toe namens het college.

Kramer blijft tot het moment waarop de vacature gemeentesecretaris/algemeen directeur is vervuld.