Net zoals vrijwel alle gemeenten heeft de gemeente Zoeterwoude te maken met flinke bezuinigingen in het gemeentefonds. Het Rijk voorziet ons van te weinig middelen, voor alle taken waar gemeenten verantwoordelijk voor zijn. Daarom sluiten wij ons aan bij de landelijke campagne ‘Je gemeente doet er alles aan'.

Gemeenten zorgen voor essentiële zaken waar jij als inwoner dagelijks mee te maken hebt. Zo zorgen wij bijvoorbeeld voor het onderhoud van de straten, het beheer van het groen, de veiligheid in de gemeente en hulp voor mensen die dat nodig hebben. De lijst van wat de gemeente doet gaat eigenlijk maar door. Deze essentiële taken staan nu onder druk, en daarom slaan gemeenten alarm. We krijgen steeds meer taken van het Rijk, terwijl de regering steeds minder geld beschikbaar stelt voor gemeenten om deze taken uit te voeren.

Met de campagne ‘Je gemeente doet er alles aan’, vraagt de VNG aandacht voor dit probleem. Zoeterwoude ondersteunt deze campagne. Wij blijven ons inzetten om de kwaliteit van onze diensten aan de inwoner te waarborgen! Wil je meer weten over deze campagne? Kijk dan op deze pagina: vng.nl!