Maandagavond 18 september om 19.00 uur organiseert de gemeente van Zoeterwoude de informatieavond een dementievriendelijkere gemeente. Wij willen samen met inwoners plannen gaan maken om deze groep mensen te omarmen en te ondersteunen waar mogelijk. Tijdens deze avond komt u meer te weten over wat een werkgroep in Zoeterwoude kan betekenen voor onze dementerenden. Samen maken we onze gemeente dementievriendelijker.

Dementerende in Zoeterwoude

Het aantal mensen met dementie neemt de komende jaren sterk toe, ook in Zoeterwoude. Uit cijfers blijkt dat er in Zoeterwoude in 2021 160 mensen dementerend waren. In 2030 zijn dit naar schatting 290 mensen.

Moniek van Sandick, wethouder: “Het is daarom belangrijk dat Zoeterwoude als samenleving dementievriendelijk wordt. Wij willen inwoners, bedrijven en organisaties stimuleren om zich actief in te zetten voor een dementievriendelijke samenleving. We streven naar een gemeenschap waarin iedereen dementie accepteert en omarmt. Zo kunnen ze gewoon hun boodschappen blijven doen, bankzaken regelen, naar een vereniging gaan of de bibliotheek bezoeken.”

Aanmelden

Interesse in deze informatieavond? Meld u dan aan bij Carla van Loon: c.van.loon@zoeterwoude.nl, tel 06 49 64 44 68. Wij horen graag voor vrijdag 15 september 12.00 uur of u komt.

Raadzaal gemeentehuis Zoeterwoude, Noordbuurtseweg 27, Zoeterwoude dorp