Op donderdag 20 juli ondertekenden de gemeente Zoeterwoude en Jobo Vastgoed B.V. de intentieovereenkomst om te onderzoeken of het mogelijk is nieuwe woningen te bouwen op de Europaweg 2 in Zoeterwoude. In de intentieovereenkomst maken de gemeente en de ontwikkelaar afspraken over de ontwikkeling van de woningen.

Nieuwbouwwoningen waarvan een deel sociale woningbouw

Het idee is om op de locatie Europaweg 2 circa 20 nieuwbouwwoningen te bouwen waarvan 30% sociale woningbouw. Daarnaast bestaat 35% van het plan uit betaalbare koop en 35% uit vrije sector koopwoningen. In het plan is aandacht voor parkeren, groen, water, milieu en ruimtelijke kwaliteit.

In Zoeterwoude is de behoefte aan betaalbare woningen hoog. Samen met Jobo Vastgoed B.V. gaan wij als gemeente onderzoeken in hoeverre de ontwikkeling van circa 20 nieuwe woningen in Zoeterwoude-Dorp haalbaar is. Met de ontwikkeling van betaalbare woningen, hopen wij Zoeterwoudse jongeren lokaal perspectief te kunnen bieden op een woningmarkt die onder druk staat” aldus Paul Olthof, wethouder Ruimtelijke Ontwikkeling en Wonen.

Bas van Dijk, directeur van Jobo Vastgoed B.V.: “Met onze partners gaan wij de komende periode de uitdaging aan om aan de Europaweg 2 een ambitieus plan te ontwikkelen. Een ambitieus, hoogstaand en duurzaam plan dat een aanvulling wordt voor de gemeente Zoeterwoude. Kortom, wij hebben er zin in!’.

De planning

De aankomende periode worden de plannen verder uitgewerkt. Op dit moment past de ontwikkeling niet in het bestemmingsplan. Dat betekent dat er onderzoeken gedaan moeten worden om te bekijken of het plan haalbaar is. In de volgende stappen van het project worden alle onderdelen van het plan verder uitgewerkt.

Op de hoogte blijven?

Aan het eind van de zomer zal Jobo Vastgoed een inloopavond organiseren voor de omwonenden om toe te lichten wat de eerste ideeën van het plan zijn. Op deze avond kunt u ook zelf input geven om het plan te verbeteren.

Via www.samenontwikkelen.nu kunt u zich aanmelden om de laatste nieuwsberichten over dit project te ontvangen. Aanmelden door één klik op het rode icoontje met een bel.