Afgelopen woensdagavond namen twaalf leerlingen van de Bernardusschool en Het Avontuur deel aan de kindergemeenteraad in Zoeterwoude. Deze jonge talenten presenteerden drie geweldige ideeën om hun gemeente te verbeteren.

De voorstellen waren: spelmateriaal voor Zwembad Haasbroek, natuureducatie op scholen door IVN Natuureducatie, Spelmateriaal voor bewoners van Gemiva-SVG Groep Swetterhage.

Het idee van groep 7b van Het Avontuur, om spelmateriaal voor Zwembad Haasbroek te kopen, kreeg de meeste stemmen. Zij wonnen €1.500,- om hun plan uit te voeren.

De burgemeester is trots op de kinderen.

Deze kindergemeenteraad laat zien hoe belangrijk het is om kinderen te betrekken bij de gemeenschap. Gefeliciteerd aan alle deelnemers en vooral aan de winnaars van Het Avontuur.