Bedroefd en verslagen zijn we dat onze collega Joop Harland op de veel te jonge leeftijd van 62 jaar is overleden. Eerder ontving hij de hoogste gemeentelijke onderscheiding de Gouden Klaver voor zijn verdiensten voor de gemeente Zoeterwoude. Burgemeester Fred van Trigt en gemeentesecretaris Nanne Kramer staan met de volgende woorden bij hem stil:

Joop is 42 jaar in dienst geweest bij de gemeente en heeft veel voor onze gemeente betekend.
Wij herinneren ons Joop als een collega met een positieve instelling en een groot hart voor Zoeterwoude.
Hij was een verbinder die altijd een luisterend oor had voor iedereen. We hebben grote bewondering voor hem en de manier waarop hij zijn ziekte heeft gedragen. Wij en met ons het gemeentebestuur en alle (oud-) collega’s zullen Joop erg missen.

Ons medeleven gaat uit naar zijn vrouw en kinderen. We wensen hen veel sterkte om dit zware verlies te dragen.