Sinds gisteren middag heeft de gemeente Zoeterwoude te maken met meerdere personen die positief getest zijn.De stembureauleden moeten een digitale cursus hebben gevolgd om ingezet te kunnen worden op een stembureau en om stemmen te tellen.

Veel ambtenaren van het gemeentehuis zijn bezig met de voorbereiding van de opvang van mensen uit Oekraïne. Ook is een team ambtenaren bezig met het tellen van de stemmen die op maandag 14 en dinsdag 15 maart zijn uitgebracht op de stembureaus De Eendenkooi en De Klaverhal. Maandag en dinsdag waren 2 stembureaus open. Daarom heeft de burgemeester van Zoeterwoude besloten om 1 stembureau niet te openen: stembureau 3 Muziekcentrum. Eén straat verder is stembureau 2 De Klaverhal. Stemmers kunnen daar of in één van de andere stembureaus van Zoeterwoude terecht.

Stembureaus die open zijn op 16 maart 2022, van 7.30 tot 21.00 uur:

1. Clubhuis Scouting, Noordbuurtsehof
  2. De Klaverhal, Hondsdrafweg