Op woensdag 21 juni om 17.00 uur hebben burgemeester Fred van Trigt en wethouder Mathieu Paardekoper samen met een aantal veteranen het witte anjerperkje onthuld. In de gemeente Zoeterwoude willen we aandacht blijven vragen voor onze veteranen. Hun inzet tijdens oorlogen en vredesmissies was en is onmisbaar.

De gemeenteraad van Zoeterwoude heeft op 20 april een voorstel aangenomen om een wit anjerperkje aan te leggen. Het college van burgemeester en wethouders omarmde dit voorstel. De burgemeester licht toe “ Wij hebben hart voor onze veteranen. In Zoeterwoude zijn er tientallen inwoners die ons land gediend hebben. Aan hen willen wij laten zien dat wij hun inzet waarderen. Het witte anjer perkje is een mooi gebaar om ze te bedanken voor hun inzet”.

Een witte anjer is sinds 2005 het symbool om onze veteranen te laten zien dat we ze waarderen. De anjer bloeit net voor en na veteranen dag. Deze is op de laatste zaterdag van de maand juni.